Volvo V70II -12

ÄGARE: Henrik Mattsson

MOTOR: Volvo T6 med två KKK24, S60 R-turboaggregat, individuella spjällhus från BMW M3 E48, nästan all kringutrustning är egentillverkad: grenrör, insug, kylare, intercooler, vattenrör, behållare. MS3-sprut.

EFFEKT: Siktar på ca 600 hk med bensin.

TRANSMISSION: BMW X1, RWD, 707-platta och sinterlamell.

HJULUPPHÄNGNING: BMW M5 E39-bakvagn. Framvagn från 525 som breddats 40mm. D2-coilcovers. Polyuretanbussningar.

BROMSAR: 8-kolvars Brembo med 355mm skivor fram. 4-kolvs Brembo med 355mm skivor bak. 4-kolvs Brembo från MC till parkeringsbroms.

FÄLGAR: Dotz Revvo 9,5×20” fram, 12,5×20” bak. (breddade 3 tum inåt).

DÄCK: Yokohama 245/30R20 fram, 305/25R20 bak.

KAROSS: Volvo V70II 2012 som är breddad 80mm bak och 60mm fram. Helt rörchassi. Lite BMW M3 E90 i huven och kolfibertak. Stötfångare fram består av V70II facelift, V60 facelift och nedre del från V40. Grill V70 blandat med V40. Bakre stötfångare V70II facelift med V60 R-design diffuser.

INREDNING: DSL Scandinavia två tior, sexor i dörrar, treor i a-stolpar, DSL Reference CC steg – två CC-44 och två CC-500. Alpine.spelare.

LACK: Renault röd candy.

TACK TILL: Syra Lack, Sonax, Yokohama, OCL Brorssons, Stilströms, DSL, Bil o Marin Textil, Streetperformance, Nuke, Karstorps Bildemontering. Ferrita. Wurth. Skruffse, Pelles Däck samt familjen och min verktygsanvarige son Markus.